Vlaardingen Partners kondigt met trots de lancering van de nieuwe stadsstijl én de nieuwe directeur-bestuurder aan. De nieuwe stadsstijl heeft als doel de unieke kenmerken en waarden van onze stad te benadrukken en te communiceren aan inwoners, bezoekers, studenten en zakelijke partners. Aan de nieuwe directeur-bestuurder de taak dit de komende jaren goed uit te dragen. 

De stijl omvat een nieuw beeldmerk, kleurenpalet, typografie en beeldelementen met een vleugje haring. Doel is een unieke en herkenbare uitstraling die goed weergeeft wat Vlaardingen als stad is en wil zijn: stoer, open, samen, vernieuwen en doen.

Met de introductie van deze nieuwe stadsstijl wordt onze stad nog meer op de kaart gezet en wordt gewerkt aan de versterking van de band tussen inwoners, bezoekers, studenten en zakelijke partners.

vlaardingendoen.nl
Tegelijk met de nieuwe stadsstijl is ook de nieuwe officiële website voor de marketing en promotie van de stad, VlaarDINGENdoen.nl, per 30 maart gelanceerd. 

“Wij zijn enthousiast om onze nieuwe website te presenteren, die een belangrijke stap vooruit is in onze doelstelling om de communicatie en betrokkenheid met onze gemeenschap en daarbuiten te verbeteren” zegt de nieuwe directeur-bestuurder van Vlaardingen Partners. “De nieuwe website is een belangrijk hulpmiddel om informatie over de stad, haar diensten, activiteiten en evenementen te delen en om contact te maken met onze inwoners en bezoekers.”

Nieuwe directeur-bestuurder
Het verheugt Vlaardingen Partners aan te kondigen dat Menno de Mol is benoemd tot citymarketeer Vlaardingen. Menno heeft veel ervaring en expertise in branding en marketing en zal vanaf 1 mei a.s. verantwoordelijk zijn voor de marketing en promotie van de stad naar inwoners, toeristen, potentiële studenten en ondernemers.

“De passie van Menno voor Vlaardingen komt uit zijn hart. Menno is een rasechte Vlaardinger uit een echte Vlaardingse familie. Hij kent de mentaliteit van de stad en beschikt over een groot Vlaardings netwerk. Dit in combinatie met zijn brede ervaring in branding en marketing maken hem de perfecte kandidaat om onze stad op de kaart te zetten en uit te dragen.” zegt Gerrit van Toor (initiatiefnemer voor citymarketing en bestuurslid van Vlaardingen Partners).

In zijn rol als directeur-bestuurder van Vlaardingen Partners zal Menno Vlaardingen verdere bekendheid gaan geven. Dit zal hij doen in nauwe samenwerking met ambtenaren, ondernemers en maatschappelijke – en culturele organisaties.

Financiering stadspromotie
Ondernemersfonds Vlaardingen, Stichting Vlaardingen Partners, Detailhandelsplatform Vlaardingen en IKV Ondernemend Vlaardingen hebben de gemeente gevraagd bij te dragen aan citymarketing om het imago van Vlaardingen te versterken en te verbeteren. Dit initiatief kwam samen met de opdracht van de raad aan de burgemeester en heeft geleid tot een gedragen plan met meerjarige financiering. De gemeenteraad heeft in de gemeentebegroting voor de periode 2023-2026 geld gereserveerd om het initiatief vanuit ondernemend Vlaardingen mee te financieren en de uitvoering mogelijk te maken. Zo worden er ook investeringen gedaan voor de lange termijn in zaken als website, stadsstijl, merk en relatie-opbouw. Citymarketing vergt consequente inzet en het kan enige tijd duren voordat imagoverbetering zichtbaar is. De intentie is dan ook na 2026 de samenwerking voort te zetten.

Categorieën: Uncategorized